Hummus s bylinkami

IMG_20170806_171114_092

Tenhle hummus, není žádný humus,  ale naprosto dokonalá pomazánka z cizrny ;-P . Je to tradiční pokrm arabské kuchyně, ale dnes už mu podlehl skoro celý svět. Já sama trpím středně těžkou závislostí na hummusu, projevující se konzumací hummusu alespoň jednou týdně 😀 . Tohle jídlo má samé klady, je bleskově připravené, zdravé a díky cizrně plné bílkovin. Má nespočet využití, můžete si jej namazat na bagetu, nebo do něj namáčet pita chleba ale já k němu nejraději chroupu čerstvou zeleninu 🙂 .

Hummus má nespočet variant, například s pečenou paprikou, s avokádem, s červenou řepou, vlastně do něj můžete přidat cokoliv vás napadne. Já jsem klasický hummus pozvedla na vyšší úroveň tím, že jsem do něj přidala čerstvou bazalku a petrželku, čímž získal kromě krásné zelenkavé barvy i výbornou bylinkovou příchuť.

Co budeme potřebovat:

(na 2 porce)

  • 265 g konzervované cizrny (římského hrachu)
  • 3 lžíce olivového oleje
  • 2 lžíce citronové šťávy
  • 3 stroužky česneku
  • 2 polévkové lžíce tahini (sezamová pasta)
  • 1 chilli paprička
  • sůl, pepř
  • svazek čerstvé bazalky
  • svazek čerstvé petrželky
  • 50 ml vody
  • jako příloha – čerstvá zelenina/bageta

 

IMG_20170806_170909_097

Jak na to:

Pokud si chcete ušetřit čas a používáte konzervovanou cizrnu, nejprve ji slijte a pořádně propláchněte. Můžete samozřejmě použít suchou cizrnu, ale tu je třeba nechat přes noc namočenou a na to já si nikdy nevzpomenu včas 😀 . Hummus z konzervované cizrny je také hladší a má jemnější konzistenci.

Cizrnu vložíme do kuchyňského mixéru (jde to i tyčovým) spolu s česnekem, citrónovou šťávou, olivovým olejem, solí, pepřem, chilli papričkou zbavenou semínek a vodou. Mixujeme, než vznikne hladká pasta.

Poté do mixéru nasekáme čerstvé bylinky dle vaší chuti. Já jsem zvolila bazalku a petrželku a rozhodně jsem s nimi nešetřila, otrhala jsem tam celé květináče 😉 .  A úplně nakonec přidáme tahini, což je pasta ze sezamových semínek. Koupíte ji ve zdravé výživě nebo v každém větším supermarketu. Určitě bych ji ale nevynechávala, protože právě ona dodává hummusu jeho specifickou chuť. Celou směs ještě jednou pomixujeme i s přidaným tahini a bylinkami. Na závěr ještě dochutíme dle potřeby citronovou šťávou, solí nebo pepřem. Pokud nejsme spokojeni s výslednou konzistencí a máme raději tekutější hummus,  lze dle potřeby přidat vodu nebo olivový olej.

 

IMG_20170806_171008_050

Hummus podáváme zakápnutý olivovým olejem, s čerstvou zeleninou nebo pečivem.

Recept si můžete vytisknout v plné podobě, nebo si níže stáhnout zkrácenou verzi v PDF.

Stahujte zde 🙂 recept ke stažení hummus

1 komentář: „Hummus s bylinkami

Napsat komentář